Hilfe zum gewählten Suchschlüsselsortiert nach
×
 Unscharfe Suche
Nur Ergebnisse mit Volltext
SuchgeschichteKurzlisteTitelanzeige  
Kopiebestellung | Speichern/Drucken | Merken
Ihre Aktion suchen [und] ([PPN] Pica-Produktionsnummer) 646876198 | 1 Treffer
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
PPN:
646876198  Zitierlink
Titel:
"G" is for growing : thirty years of research on children and Sesame Street / Shalom M. Fisch, Rosemarie T. Truglio (eds.)
Sonst. Personen:
Ort/Jahr:
Mahwah, N.J : Erlbaum, c2001
Sprache/n:
Englisch
Umfang:
Online-Ressource (xxi, 271 p) ; 25 cm
Schriftenreihe:
Anmerkung:
Includes bibliographical references and indexes
Mehr zum Titel:
Cover; Half Title; Title Page; Copyright Page; Dedication; Table of Contents; Foreword; Introduction; PART I: INTEGRATING RESEARCH AND EDUCATIONAL CONTENT INTO PRODUCTION; 1 The Beginnings of Sesame Street Research; 2 Creation and Evolution of the Sesame Street Curriculum; 3 Formative Research Revealed: Methodological and Process Issues in Formative Research; 4 The Varied Role of Formative Research: Case Studies From 30 Years; PART II: IMPACT OF SESAME STREET; 5 A Review of Research on the Educational and Social Impact of Sesame Street
6 The Early Window Project: Sesame Street Prepares Children for School7 Does Sesame Street Enhance School Readiness?: Evidence From a National Survey of Children; 8 Sesame Street Viewers as Adolescents: The Recontact Study; PART III: EXTENDING SESAME STREET: OTHER SETTINGS, OTHER MEDIA; 9 The World of Sesame Street Research; 10 The Role of Sesame Street-Based Materials in Child-Care Settings; 11 Carrying Sesame Street Into Print: Sesame Street Magazine, Sesame Street Parents, and Sesame Street Books; 12 Interactive Technologies Research at Children's Television Workshop; PART IV: CONCLUSION
13 Why Children Learn From Sesame StreetAfterword; About the Authors; Author Index; Subject Index
Bibliogr. Zusammenhang:
Print version: "G" Is for Growing : Thirty Years of Research on Children and "Sesame Street
ISBN:
0-8058-3395-1
0-8058-3394-3
Schlagwörter:
Klassifikation:
Library of Congress Classification: LC6579.S47
Dewey Decimal Classification: [21] 791.4572
Inhalt:
This collection of research essays focuses on children and "Sesame Street". It covers a variety of issues and topics including: creation and evolution of the "Sesame Street" curriculum; "Sesame Street" viewers as adolescents; and the role of "Sesame Street"-based materials in child care settings
Links zum Titel:
Sekundärausgabe:
Online-Ausg.
Ort/Jahr:
2006
Produktsigel:
GBV-EBRARY-UBHIL ; ZDB-30-PAD ; ZDB-30-PQE ; ZDB-38-EAC ; ZDB-38-EBR
    
Besitzende Bibliothek(en): Klicken Sie auf einen Bibliotheksnamen oder auf > Detailansicht
Bitte beachten Sie, dass nicht immer alle Materialien tatsächlich für die Ausleihe zur Verfügung stehen. Weitere Informationen erhalten Sie über den Katalog der jeweiligen Bibliothek durch Klick auf OPC.
subito Lieferbibliotheken sind in Rot dargestellt