Einschränkung Ihrer Suchanfrage auf den Bestand einer Bibliothek
Festlegung des Sortierkriteriums der Treffermenge
Die unscharfe Suche berücksichtigt auch Schreibfehler oder -varianten bei Ihrer Suche!
* Suchen (und) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen findet Titel, die alle Suchbegriffe enthalten. * Suchen (oder) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen zeigt alle Titel, die mindestens einen der Suchbegriffe enthalten * Mit Index blättern erhalten Sie eine alphabetisch sortierte Liste aller Begriffe, die wie Ihr Suchbegriff beginnen. * Nach einem Suchauftrag können Sie die Ergebnisse auch erweitern, eingrenzen oder neu sortieren.
zur Hilfe zum gewählten Suchschlüssel, bitte klicken
978-0-252-09157-5 (ISBN der Printausgabe); 0-252-09157-4 (ISBN der Printausgabe); 978-1-283-58338-1 (ISBN der Printausgabe); 1-283-58338-0 (ISBN der Printausgabe); 0-252-03098-2 (ISBN der Printausgabe); 978-0-252-03098-7 (ISBN der Printausgabe); 0252030982 (cloth : alk. paper) (ISBN der Printausgabe)
Described by New York Times critic John Rockwell as "one of the best non-famous composers this country has to offer," Ben Johnston reconceives familiar idioms--ranging from neoclassicism and serialism to jazz and southern hymnody--using just intonation. Johnston studied with Darius Milhaud, Harry Partch, and John Cage, and is best known for his String Quartet No. 4, a complex series of variations on Amazing Grace. This collection of Johnston's writings spans his whole career and shows him to be a truly literate composer who writes about music, his own and that of others, with eloquence and charm. _x000B__x000B_"Maximum Clarity" and Other Writings on Music spans forty years and brings together forty-one of Johnston's most important writings, including many rare and several previously unpublished selections. They include position papers, theoretical treatises, program notes, historical reflections, lectures, excerpts from interviews, and letters, and they cover a broad spectrum of concerns--from the technical exegesis of microtonality to the personal and the broadly humanistic. The volume concludes with a discography of all commercially available recordings of Johnston's music
Front cover -- Title Page -- Copyright Page -- Table of Contents -- Editor's Achnowledgments -- Introduction -- Ben Johnston: A Chronology -- I. ON MUSIC THEORY -- Aesthetic Theory; Philosophical Background for Mathematical Theory; Musical Background for Application of Mathematical Theory 1959-60 -- Scalar Order as a Compositional Resource -- Proportionality and Expanded Musical Pitch Relations -- Microtonal Resources -- Tonality Regained -- Music Theory -- Rational Structure in Music -- A Notation System for Extended Just Intonation