Format:
Online-Ressource (PDF-Datei: 13 S., 340 KB)
,
13
Content:
This contribution discusses the various enemy images conveyed by crusades narratives in French and German research literature and history textbooks. It addresses how the concept of a "non-European other"; emerged on the basis of long-standing traditions, and how this inspired highly varied enemy representations (dangerous, violent, weak, cowardly, culturally superior). Further, the comparison of textbooks and research literature reaches important insights, unveiling a clear dichotomy within enemy portrayals.
Note:
Kostenfreier Zugang. - Lizenz: creative commons: by-nd. - Langzeitarchivierung gewährleistet
In:
European receptions of the crusades in the nineteenth century - Franco-German perspectives, Braunschweig : Georg-Eckert-Inst. für Internat. Schulbuchforschung, 2011, (2011)
In:
year:2011
In:
extent:13
Language:
English
Keywords:
Europa
;
Kreuzzüge
;
Geschichtsschreibung
;
Kollektives Gedächtnis
;
Deutschland
;
Geschichtsunterricht
;
Schulbuch
;
Wissenschaftliche Literatur
;
Kreuzzüge
;
Feindbild
;
Frankreich
;
Geschichtsunterricht
;
Schulbuch
;
Wissenschaftliche Literatur
;
Kreuzzüge
;
Feindbild
URN:
urn:nbn:de:0220-2011-0022-0077
URL:
Volltext
(kostenfrei)
Bookmarklink