Deutsch Englisch

Home

Speichern

Fernleihe


Thematische Suche - RVK


Informationen zum Benutzerkonto


Impressum

Datenschutz

Abmelden

 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([PPN] Pica-Produktionsnummer) 1809128781
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
PPN: 
1809128781Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
Titel: 
Person/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Cham : Springer, [2022]
Umfang: 
1 Online-Ressource (xxxvii, 435 Seiten) : Illustrationen, Diagramme
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9783030857233
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9783030857257
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9783030857264
ISBN: 
978-3-030-85724-0 eBook
Weitere Ausgaben: 978-3-030-85723-3 (Druckausgabe), 978-3-030-85726-4 (Druckausgabe)
Identifier: 
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Dewey Dezimal-Klassifikation: 510.9;
Book Industry Communication: PBX
bisacsh: MAT015000
Inhalt: 
1 The Scope of this Book -- 2 Young Children’s Introduction to Mathematics in North America Between 1607 and 1865 -- 3. The Influence of the Cyphering Tradition on North American Elementary- And Middle-School Mathematics Between 1607 and 1865 -- 4. Mathematics Textbooks and the Gradual Decline in the Use of Middle- to Advanced-Level Abbaco Arithmetic Between 1607 and 1865 -- 5. The Struggle for Algebra -- 6. Pre-College Geometry, Trigonometry, Mensuration, Surveying, and Navigation 1607–1865 -- 7. College Mathematics, 1607–1865 -- 8. Different Perspectives on Mathematics in North America 1607–1865 -- 9. Toward Mathematics for All: Answers to Research Questions, Limitations, and Possibilities for Further Research.
This book presents a history of mathematic between 1607 and 1865 in that part of mainland North America which is north of Mexico but excludes the present-day Canada and Alaska. Unlike most other histories of mathematics now available, the emphasis is on the gradual emergence of "mathematics for all" programs and associated changes in thinking which drove this emergence. The book takes account of changing ideas about intended, implemented and attained mathematics curricula for learners of all age. It also pays attention to mathematics itself, and to how it was taught and learned. .
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1