Deutsch Englisch

Home

Speichern

Fernleihe


Thematische Suche - RVK


Informationen zum Benutzerkonto


Impressum

Datenschutz

Abmelden

 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([PPN] Pica-Produktionsnummer) 1838593799
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
PPN: 
1838593799Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
Titel: 
Person/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Bristol : Bristol University Press, 2021
Copyright-Datum: 
©2021
Umfang: 
1 Online-Ressource (198 p.)
Anmerkung: 
In English
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als (print) : ISBN 9781529215311
ISBN: 
978-1-5292-1533-5
Weitere Ausgaben: 978-1-5292-1531-1 (Druckausgabe) : print
Identifier: 
Mehr zum Titel: 
Front Matter
Contents
Acknowledgements
Introduction: The Great Simplification
Algorithms and the Critical Theory of Technology
The One-Dimensionality of Data
Reactionary Tendencies in the Ruling Class
Platforms of Power
The Whiteness of Communication Studies
Misinformation and Ideology
Testbeds for Authoritarianism
Conclusion: The Fatal Abstractions of Capitalist Rule
References
Index
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: HN90.I56
bisacsh: SOC071000
Inhalt: 
As the US contends with issues of populism and de-democratization, this timely study considers the impacts of digital technologies on the country’s politics and society. Timcke provides a Marxist analysis of the rise of digital media, social networks and technology giants like Amazon, Apple, Facebook and Microsoft. He looks at the impact of these new platforms and technologies on their users who have made them among the most valuable firms in the world. Offering bold new thinking across data politics and digital and economic sociology, this is a powerful demonstration of how algorithms have come to shape everyday life and political legitimacy in the US and beyond
Mehr zum Titel: 
Cover
Rechteinformation:
Access Status:
 
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1