Deutsch Englisch

Home

Speichern

Fernleihe


Thematische Suche - RVK


Informationen zum Benutzerkonto


Impressum

Datenschutz

Abmelden

 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([PPN] Pica-Produktionsnummer) 1016167725
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
PPN: 
1016167725 Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
Titel: 
Person/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Washington, D.C. : World Bank Group, Social Protection and Labor Global Practice Group, January 2018
Umfang: 
1 Online-Ressource (circa 60 Seiten) : Illustrationen
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: Druck-Ausgabe- Bossavie, Laurent: What Explains the Gender Gap Reversal in Education? The Role of the Tail Hypothesis. - Washington, D.C : The World Bank, 2018
Identifier: 
DOI: 10.1596/1813-9450-8303
Schlagwörter: 
Inhalt: 
The gender gap reversal in educational attainment is ubiquitous in high-income countries, as well as in a growing share of low- and middle-income countries. To account for the reversal, this paper proposes a theoretical framework in which the interplay between the distributions of academic aptitudes and changes in the net benefits of schooling over time affect the gender composition of those getting more schooling. The framework is used to formulate and test alternative hypotheses to explain the reversal. The paper introduces the tail dynamics hypothesis, which builds on the lower dispersion of academic achievement among females observed empirically. It also studies the mean dynamics hypothesis, which is based on previous literature. Both hypotheses can explain the reversal in this framework. However, the assumption behind the tail hypothesis is better supported by the data. Its predictions are also consistent with gender differences in Scholastic Achievement Test score dynamics and in international test score distributions that cannot be explained by previous theories
Nationallizenzen
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Die Weitergabe an Dritte sowie systematisches Downloaden sind untersagt.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
zugehörige Publikationen  
1 von 1