Deutsch Englisch

Neuerwerbungen

Katalogzugriff über EZproxy

Speichern

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  Suchen ([PPN] Pica-Produktionsnummer) 1612825702
Bücher
Titel: 
Person/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Cambridge ; New York ; Melbourne ; Madrid : Cambridge University Press, 2011
Umfang: 
xxiii, 631 Seiten,1 Faltblatt : Illustrationen, Diagramme ; 255 mm
Anmerkung: 
Literaturverzeichnis: Seite 551-625
Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke
Bibliogr. Zusammenhang: 
ISBN: 
978-0-521-18333-8 paperback
978-0-521-19271-2 hardback
Schlagwörter: 
Sachgebiete: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: GE70
Dewey Dezimal-Klassifikation: 304.2;
Inhalt: 
"In an era where humans affect virtually all of the earth's processes, questions arise about whether we have sufficient knowledge of human-environment interactions. How can we sustain the Earth's ecosystems to prevent collapses and what roles should practitioners and scientists play in this process? These are the issues central to the concept of environmental literacy. This unique book provides a comprehensive review and analysis of environmental literacy within the context of environmental science and sustainable development. Approaching the topic from multiple perspectives, it explores the development of human understanding of the environment and human-environment interactions in the fields of biology, psychology, sociology, economics and industrial ecology. The discussion emphasises the importance of knowledge integration and transdisciplinary processes as key strategies for understanding complex human-environment systems (HES). In addition, the author defines the HES framework as a template for investigating sustainably coupled human-environment systems in the 21st century"
Mehr zum Titel: 
 
Signatur: 
2011/2020
Ausleihstatus: 
Ausleihbestand
ausleihbar
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1