Deutsch Englisch

Neuerwerbungen

Katalogzugriff über EZproxy

Speichern

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  Suchen ([PPN] Pica-Produktionsnummer) 1870232747
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
Sonst. Personen: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
New York : Routledge,, 2024
Umfang: 
1 online resource.
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9781032534428
ISBN: 
978-1-003-42495-6 ebook
1-003-42495-3
978-1-000-98589-4 electronic bk. : PDF
1-000-98589-X electronic bk. : PDF
978-1-000-98593-1 electronic bk. : EPUB
1-000-98593-8 electronic bk. : EPUB
Weitere Ausgaben: 978-1-032-53442-8 (Druckausgabe) hardback, 978-1-032-54456-4 (Druckausgabe) paperback
Identifier: 
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Dewey Dezimal-Klassifikation: 372.210963;
bisacsh: EDU
bisacsh: EDU
bisacsh: EDU
Book Industry Communication: JNLB
Inhalt: 
This edited volume explores how indigenous knowledges and practices can be instrumental in improving literacy outcomes and teacher development practices in Ethiopia, aiding childrens long-term reading, and learning outcomes. The chapters present research from a collaborative project between Ethiopia and Norway and demonstrate how students can be supported to think pragmatically, learn critically and be in possession of the citizenship skills necessary to thrive in a multilingual world. The authors celebrate multilingualism and bring indigenous traditions such as oracy, storytelling, folktales to the fore revealing their positive impact on educational attainment. Addressing issues of language diversity and systematic ignorance of indigenous literacy practices, the book plays a necessary role in introducing Ethiopias cultural heritage to the West and, hence, bridges the cultural gaps between the global north and global south. Arguably contributing one of the first publications on early literacy in Ethiopian languages, this book will appeal to scholars, researchers and postgraduate students studying the fields of early years literacy and language, indigenous knowledge and applied linguistics more broadly.
 
Anmerkung: 
Zugriff auf frei verfügbares E-Book / Free access to the e-book:
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1