Deutsch Englisch

Home

Speichern

Fernleihe


Thematische Suche - RVK


Informationen zum Benutzerkonto


Impressum

Datenschutz

Abmelden

 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([PPN] Pica-Produktionsnummer) 1877323136
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
PPN: 
1877323136Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
Titel: 
Person/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Leiden ; Boston : Brill, 2023
Copyright-Datum: 
©2023
Umfang: 
1 Online-Ressource (264 Seiten)
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Includes bibliographical references and index
English
Bibliogr. Zusammenhang: 
ISBN: 
978-90-04-68191-0 ebook
Weitere Ausgaben: 978-90-04-68189-7 (Druckausgabe), 978-90-04-68190-3 (Druckausgabe)
Identifier: 
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: LB1029.M35
Dewey Dezimal-Klassifikation: 371.33;
bisacsh: EDU 000000
Book Industry Communication: JN
Inhalt: 
"Book Summary In this book two fields meet, Technology Education with its long history, and Maker Education, a relative new shoot in the educational field. Both focus on learning through making and both value agency and motivation of learners. The purpose of this book is to understand and analyze the kind of informal and formal educational activities that take place under the umbrella of the Maker Movement and then relate this to the field of Technology Education to uncover what researchers, innovators and teachers in this field can learn from the principles, ideas and practices that are central to the Maker Movement and vice versa. The book contains two types of chapters. The first type is case study chapters that span from Mexico, China, Korea, Denmark, the Netherlands to Kenya and from primary to tertiary level, showing a variety of good practices in maker education including both formal and informal contexts. In the subsequent thematic chapters, dedicated authors have used the case studies to reflect on themes such as curriculum reform, social learning, materiality, spatial thinking, informal versus formal learning as well as the sustainability of learning and relate what is happening in Maker Education with Technology Education to imagine possible futures for Maker Education"--
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Die Weitergabe an Dritte sowie systematisches Downloaden sind untersagt.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1