bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 597092230
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Aufsätze (auch online verfügbare)
 
K10plusPPN: 
597092230     Zitierlink
SWB-ID: 
9597092239                        
Aufsatz: 
After heroism - religion versus consumerism : preliminaries for an investigation of Protestantism and Islam under consumer culture / Matthias Zick Varul
Autorin/Autor: 
Varul, Matthias Z. [Verfasserin/Verfasser] info info
Enthalten in: 
Sprache(n): 
Englisch


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/09596410801924046


Sachgebiete: 
SSG-Nummer(n): 0
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Using Protestantism and Islam as examples, the intricate relation between consumerism and religion is examined. Beyond the opposition of religious ‘heroic’ anti-consumerism and secular ‘romantic’ consumerism, it will be argued, there is mutual accommodation and even convergence. On the one hand consumerism challenges religion by taking over some genuinely religious functions; on the other hand it exacerbates and accelerates a religious dynamics of probation and, thereby, invites religion to a specifically consumerist revival. The condition for such a revival, however, is that friend/enemy distinctions based on religion are transformed into a variant of the decidedly unheroic ‘war of shopping’. Religious commitment is assimilated to consumer preferences, and becomes reversible.
 Zum Volltext 

1 von 1
      
weitere Aufsätze des Bandes, der Zeitschrift oder Serie
1 von 1