Deutsch Englisch

Home

Speichern

Fernleihe


Thematische Suche - RVK


Informationen zum Benutzerkonto


Impressum

Datenschutz

Abmelden

 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([PPN] Pica-Produktionsnummer) 840832672
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
PPN: 
840832672 Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
Titel: 
Person/en: 
Sprache/n: 
Deutsch
Veröffentlichungsangabe: 
Bielefeld : transcript-Verlag, [2015]
Ort(e): 
Copyright-Datum: 
2015
Umfang: 
1 Online-Ressource (328 Seiten) : Illustrationen
Art des Inhalts: 
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Hochschulschrift: 
Dissertation, Universität Zürich, 2013
ISBN: 
978-3-8394-3172-6 PDF
Weitere Ausgaben: 978-3-8376-3172-2 (Druckausgabe)
Identifier: 
DOI: 10.14361/9783839431726
Mehr zum Titel: 
Frontmatter -- Inhalt -- Vorwort -- Warhol made in USA: Amerikanische Kultur und Kunst in den 1950ern und 1960ern -- Amusement: Amerikanischer Life-Style in den 1950ern und 1960ern -- Think Prosperity, Have Prosperity: Amerikanische Business-Kunst -- Bold and Beautiful: Amerikanische Star-Fabrik -- TROUmatic: Amerikanische Tragödie -- USA made by Warhol: Amerikanische Kunst und Kultur sowie deren Nach- und Auswirkung -- Bibliografie und Abbildungsverzeichnis -- Backmatter
Schlagwörter: 
Sachgebiete: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: N6537.W28
Dewey Dezimal-Klassifikation: 700;
bisacsh: LIT004020
bisacsh: LIT004020
bisacsh: ART015020
bisacsh: ART015020
Inhalt: 
In place of the entanglement of person and work that so strongly marks the artistic work of Andy Warhol, and settles it in the usual Pop Art context, Mèlanie-Chantal Deiss locates it within the cultural context of America's post-war period. Viewed from this perspective, Warhol's work - which tends to be classified as superficial and ahistorical - exhibits unexpectedly serious engagements with concerns of the 1950s and 1960s. Throughout his image series, expressive, somewhat ambivalent narrative strands from America's post-war period unfurl, which transmit a concrete image, as a kind of written historical document. Warhol's visualized narration ultimately culminates in a cultural critique, which treats America not just as a stage of images, but also as site of contemplation of a cultural imaginary, in which art can critically and productively intervene.
In place of the entanglement of person and work that so strongly marks the artistic work of Andy Warhol, and settles it in the usual Pop Art context, Mèlanie-Chantal Deiss locates it within the cultural context of America's post-war period. Viewed from this perspective, Warhol's work - which tends to be classified as superficial and ahistorical - exhibits unexpectedly serious engagements with concerns of the 1950s and 1960s. Throughout his image series, expressive, somewhat ambivalent narrative strands from America's post-war period unfurl, which transmit a concrete image, as a kind of written historical document. Warhol's visualized narration ultimately culminates in a cultural critique, which treats America not just as a stage of images, but also as site of contemplation of a cultural imaginary, in which art can critically and productively intervene. Mélanie-Chantal Deiss (lic. phil.), geb. 1976, hat an der Universität Zürich Germanistik und Anglistik studiert. Sie unterrichtet seit 2004 Deutsch und Englisch am Gymnasium.
Mehr zum Titel: 
Rechteinformation:
Access Status:
 
Lokale Sachgebiete: 
 
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
zugehörige Publikationen  
1 von 1