Authors:
Unterrichten in stark heterogenen Klassen
Analysen aus der Praxis: Perspektiven und Einschätzungen von Lehrerinnen und Lehrern
Studie zu Anforderungen in der Ausbildung einer nächsten Lehrerinnen- und Lehrergeneration
Includes supplementary material: sn.pub/extras
Buy it now
Buying options
Tax calculation will be finalised at checkout
Other ways to access
This is a preview of subscription content, log in via an institution to check for access.
Table of contents (4 chapters)
-
Front Matter
-
Back Matter
About this book
Authors and Affiliations
-
Fakultät Erziehungswissenschaften, TU Dresden, Dresden, Germany
Anke Langner
About the author
Dr. Anke Langner ist Professorin für Erziehungswissenschaften mit dem Schwerpunkt „Inklusive Bildung“ an der Technischen Universität Dresden.
Bibliographic Information
Book Title: Kompetent für einen inklusiven Unterricht
Book Subtitle: Eine empirische Studie zu Beliefs, Unterrichtsbereitschaft und Unterricht von LehrerInnen
Authors: Anke Langner
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-09455-3
Publisher: Springer VS Wiesbaden
eBook Packages: Humanities, Social Science (German Language)
Copyright Information: Springer Fachmedien Wiesbaden 2015
Softcover ISBN: 978-3-658-09454-6Published: 18 May 2015
eBook ISBN: 978-3-658-09455-3Published: 04 May 2015
Edition Number: 1
Number of Pages: VI, 341
Number of Illustrations: 103 b/w illustrations, 13 illustrations in colour
Topics: Teaching and Teacher Education