Authors:
- Vollständige Übersicht zum Thema Videospielgenres im deutschsprachigen Raum
- Aktuelle Fallbeispiele
- Beschreibt und positioniert erstmals soziale Genres im Videospieldiskurs
Part of the book series: Genrediskurse (GenDis)
Buy it now
Buying options
Tax calculation will be finalised at checkout
Other ways to access
This is a preview of subscription content, log in via an institution to check for access.
Table of contents (7 chapters)
-
Front Matter
-
Back Matter
About this book
Authors and Affiliations
-
Universität Klagenfurt, Klagenfurt, Austria
Felix Schniz
About the author
Bibliographic Information
Book Title: Genre und Videospiel
Book Subtitle: Einführung in eine unmögliche Taxonomie
Authors: Felix Schniz
Series Title: Genrediskurse
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-27244-9
Publisher: Springer VS Wiesbaden
eBook Packages: Social Science and Law (German Language)
Copyright Information: Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, ein Teil von Springer Nature 2020
Softcover ISBN: 978-3-658-27243-2Published: 07 January 2021
eBook ISBN: 978-3-658-27244-9Published: 06 January 2021
Series ISSN: 2522-0276
Series E-ISSN: 2522-0284
Edition Number: 1
Number of Pages: VIII, 152
Number of Illustrations: 12 b/w illustrations
Topics: Popular Culture , Media and Communication, Audio-Visual Culture, Media Sociology