Overview
- Vollständige Übersicht zum Thema Videospielgenres im deutschsprachigen Raum
- Aktuelle Fallbeispiele
- Beschreibt und positioniert erstmals soziale Genres im Videospieldiskurs
Part of the book series: Genrediskurse (GenDis)
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Bibliographic Information
Book Title: Genre und Videospiel
Book Subtitle: Einführung in eine unmögliche Taxonomie
Authors: Felix Schniz
Series Title: Genrediskurse
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-27244-9
Publisher: Springer VS Wiesbaden
eBook Packages: Social Science and Law (German Language)
Copyright Information: Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, ein Teil von Springer Nature 2020
Softcover ISBN: 978-3-658-27243-2Published: 07 January 2021
eBook ISBN: 978-3-658-27244-9Published: 06 January 2021
Series ISSN: 2522-0276
Series E-ISSN: 2522-0284
Edition Number: 1
Number of Pages: VIII, 152
Number of Illustrations: 12 b/w illustrations
Topics: Popular Culture , Media and Communication, Audio-Visual Culture, Media Sociology