Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Cambridge University Press (CUP) ; 2021
    In:  Studies in Second Language Acquisition Vol. 43, No. 1 ( 2021-03), p. 83-108
    In: Studies in Second Language Acquisition, Cambridge University Press (CUP), Vol. 43, No. 1 ( 2021-03), p. 83-108
    Kurzfassung: We investigate effects of prosodic cues on interpretation of ambiguous sentences containing relative clauses (RCs) in English by Spanish-speaking learners. English and Spanish differ in default preference for RC attachment: English has a weak low attachment (LA) preference (RC modifies NP2); Spanish has a stronger high attachment (HA) preference (RC modifies NP1). We conducted an interpretation task with auditorily presented stimuli to examine whether prosodic cues determine attachment. Target items were manipulated for position of break and length of RC, NP1, and NP2. For both groups, break and length are significant. For the learners, proficiency interacts with break suggesting L1 transfer: lower proficiency learners choose HA more when break points to LA; higher proficiency learners choose HA more when break points to HA. Lower proficiency learners are more likely to choose LA overall, suggesting a recency effect. Our results confirm the importance of using aural stimuli when testing interpretation of ambiguous sentences.
    Materialart: Online-Ressource
    ISSN: 0272-2631 , 1470-1545
    RVK:
    RVK:
    Sprache: Englisch
    Verlag: Cambridge University Press (CUP)
    Publikationsdatum: 2021
    ZDB Id: 435303-1
    ZDB Id: 2002746-1
    SSG: 7,11
    SSG: 5,3
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz