Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Cambridge University Press (CUP) ; 2004
    In:  Theatre Research International Vol. 29, No. 2 ( 2004-07), p. 128-142
    In: Theatre Research International, Cambridge University Press (CUP), Vol. 29, No. 2 ( 2004-07), p. 128-142
    Kurzfassung: In Germany in the 1920s, Oskar Schlemmer engaged in three years of practical research at the Dessau Bauhaus School of Art, on the nature of ‘non-naturalisitic’ or ‘abstract’ stage space, that is, space exploited theatrically for its dynamism, scale, texture and sonic properties. It is argued here that Schlemmer attempts to recreate on stage the metaphysically resonant spaces which he depicts in his paintings. By engaging with an embodied art form, performance, Schlemmer defies the commonly held assumption that the Bauhaus Stage is locked into the ‘machine age’ mentality and rigid Modernist essentialism. On the contrary Schlemmer's work is revelatory of stage space in direct, simple and phenomenologically intense ways and has much to teach us about the nature of theatrical power in postmodern visual and object theatre, and is better interpreted in the light of postmodern, rather than Modernist, sensibilities.
    Materialart: Online-Ressource
    ISSN: 0307-8833 , 1474-0672
    RVK:
    Sprache: Englisch
    Verlag: Cambridge University Press (CUP)
    Publikationsdatum: 2004
    ZDB Id: 2045177-5
    SSG: 9,3
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz