Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Cambridge University Press (CUP) ; 2022
    In:  PS: Political Science & Politics Vol. 55, No. 3 ( 2022-07), p. 605-609
    In: PS: Political Science & Politics, Cambridge University Press (CUP), Vol. 55, No. 3 ( 2022-07), p. 605-609
    Kurzfassung: Computational methods have become an integral part of political science research. However, helping students to acquire these new skills is challenging because programming proficiency is necessary, and most political science students have little coding experience. This article presents pedagogical strategies to make transitioning from Excel, SPSS, or Stata to R or Python for data analytics less challenging and more exciting. First, it discusses two approaches for making computational methods accessible: showing the big picture and walking through the workflow. Second, a step-by-step guide for a typical course is provided using three examples: learning programming fundamentals, wrangling messy data, and communicating data analysis.
    Materialart: Online-Ressource
    ISSN: 1049-0965 , 1537-5935
    RVK:
    Sprache: Englisch
    Verlag: Cambridge University Press (CUP)
    Publikationsdatum: 2022
    ZDB Id: 123834-6
    ZDB Id: 2049336-8
    SSG: 3,6
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz