Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    SAGE Publications ; 2013
    In:  Theory, Culture & Society Vol. 30, No. 7-8 ( 2013-12), p. 199-219
    In: Theory, Culture & Society, SAGE Publications, Vol. 30, No. 7-8 ( 2013-12), p. 199-219
    Kurzfassung: Using a number of his recent site-specific installations, conceptual artist and theorist Victor Burgin discusses the status and future of the camera from photography to moving image to computer-generated virtual works that combine both still and moving images. In the process he modifies Bazin’s question ‘What is cinema?’ to ask ‘What is a camera?’ These works extend and develop Burgin’s long-standing interest in the relationship of aesthetics and politics as rendered through visualization technologies, especially as it pertains to space. Burgin’s discussion constructs a genealogy of seeing, visualizing and image-making as technologically-determined and crafted. The ideology of vision and the ideological artefacts produced by and through visual technologies from perspectival painting to analog photography to computer imaging constitute, in Burgin’s argument, ‘the ideological chora of our spectacular global village’.
    Materialart: Online-Ressource
    ISSN: 0263-2764 , 1460-3616
    RVK:
    Sprache: Englisch
    Verlag: SAGE Publications
    Publikationsdatum: 2013
    ZDB Id: 1490738-0
    ZDB Id: 803302-X
    SSG: 3,4
    SSG: 10
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz