Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    SAGE Publications ; 2004
    In:  Simulation & Gaming Vol. 35, No. 1 ( 2004-03), p. 53-69
    In: Simulation & Gaming, SAGE Publications, Vol. 35, No. 1 ( 2004-03), p. 53-69
    Kurzfassung: Effective facilitation of experiential learning involves an array of knowledge and skills. Educators who facilitate open simulations—one form of experiential learning—benefit from having relevant theoretical frameworks to sustain an appropriate balance between being directive and supportive of their participants’ freedom to learn. This ongoing research is examining the use of a particular open simulation as an exemplar of the way in which such structured activities have the potential to create unpredictable learning contexts. The article introduces chaos theory as one such framework for identifying skills and knowledge to anticipate and respond to the uncertainties generated in such an environment. The authors suggest that an understanding of chaos theory, coupled with skills to apply this knowledge to open simulations, enables educators to more quickly and accurately select and apply appropriate learning-centered interventions.
    Materialart: Online-Ressource
    ISSN: 1046-8781 , 1552-826X
    RVK:
    Sprache: Englisch
    Verlag: SAGE Publications
    Publikationsdatum: 2004
    ZDB Id: 83146-3
    ZDB Id: 2030794-9
    ZDB Id: 1051755-8
    SSG: 3,2
    SSG: 17,1
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz