Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Duke University Press ; 2011
    In:  Pedagogy Vol. 11, No. 2 ( 2011-04-01), p. 404-408
    In: Pedagogy, Duke University Press, Vol. 11, No. 2 ( 2011-04-01), p. 404-408
    Kurzfassung: Based on Walter Eggers's article “Teaching Drama: a Manifesto,” this article discusses practical ways to emphasize the persistence and popularity of the dramatic tradition in an introduction to drama course. I argue that drama's popularity is an essential tool for teaching the genre to undergraduates in all disciplines, and to demonstrate this tenet in my own experience, I give examples of how I taught formal and thematic elements through their use in contemporary media as well as several assignments that demonstrate the symbiotic relationship between staged theatre and its multimedia counterparts.
    Materialart: Online-Ressource
    ISSN: 1531-4200 , 1533-6255
    Sprache: Englisch
    Verlag: Duke University Press
    Publikationsdatum: 2011
    ZDB Id: 2042098-5
    SSG: 5,3
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz