Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Oriental Institute, Czech Academy of Sciences ; 2017
    In:  Archiv orientální Vol. 85, No. 2 ( 2017-09-18), p. 219-259
    In: Archiv orientální, Oriental Institute, Czech Academy of Sciences, Vol. 85, No. 2 ( 2017-09-18), p. 219-259
    Kurzfassung: The article sets out to analyze the victimization and objectification of women and the assertion of female subjectivity in the agitprop theatres of Usha Ganguly and Maya Krishna Rao. The article focuses on Ganguly’s Ham Mukhtārā, an adaptation of Mukhtār Māī’s autobiography, In the Name of Honor: A Memoir, which registers protest against a patriarchal society that subjugates women, as well as Rao’s Walk, which challenges the dynamics of power and the societal ostracization of women. The article argues that in the wake of the Nirbhayā case and the ripples created in society by the protests, candlelit marches, and public performances, these recent feminist-propagandist plays are conceived as part of an ongoing pursuit on the part of both artists to resist the phallocentric objectification and reductive categorization of the female body and to reclaim the agency and subjectivity of women.
    Materialart: Online-Ressource
    ISSN: 0044-8699
    RVK:
    Sprache: Unbekannt
    Verlag: Oriental Institute, Czech Academy of Sciences
    Publikationsdatum: 2017
    ZDB Id: 2655917-1
    SSG: 6,24
    SSG: 7,41
    SSG: 6,32
    SSG: 6,21
    SSG: 6,31
    SSG: 6,23
    SSG: 6,22
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz