Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Sciedu Press ; 2019
    In:  World Journal of Education Vol. 9, No. 1 ( 2019-01-23), p. 79-
    In: World Journal of Education, Sciedu Press, Vol. 9, No. 1 ( 2019-01-23), p. 79-
    Kurzfassung: The aim of the present study is to investigate thinking styles at the interface between personality traits andintelligence. A total of 266 students in Germany and Austria completed the Thinking Styles Inventory forGerman-Speaking Samples (TSI-GER), the NEO Five-Factor Inventory (NEO-FFI) and the Intelligence-StructureTest 2000 R (I-S-T 2000 R). Structural equation modelling was applied to investigate whether thinking stylesmediate the relationship between personality traits and intelligence. The results indicate that styles do not work as aninterface between personality and intelligence, which suggests that styles represent a “stand-alone” learningprerequisite.
    Materialart: Online-Ressource
    ISSN: 1925-0754 , 1925-0746
    Sprache: Unbekannt
    Verlag: Sciedu Press
    Publikationsdatum: 2019
    ZDB Id: 2635381-7
    SSG: 5,3
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz