Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Frankfurt a.M. : Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften
    UID:
    (DE-627)1756895775
    Umfang: 1 online resource (244 pages)
    ISBN: 9783653051827
    Serie: Inquiries in Language Learning Ser. v.27
    Inhalt: Cover -- Copyright information -- Preface -- Vorwort -- Contents -- Introduction -- References -- Designing and compiling a learner corpus of written and spoken narratives: The Corpus of English as a Foreign Language (COREFL) -- 1. Introduction -- 2. The design and compilation of the COREFL -- 2.1. First phase: The pilot corpus -- 2.2. Second phase: The written vs. oral corpus (COREFL beta version) -- 3. Research opportunities based on the corpus -- Appendices -- References -- Is "narrative ability" a unitary skill? -- 1. Introduction -- 2. Prediction of language and academic skills from narrative measures -- 3. Effects of elicitation methods on children's storytelling -- 4. Formal assessments of narratives -- 5. Formats of the assessments -- 6. Methodological aspects of the assessments -- 7. Methods of the comparison study -- 8. Results -- 9. Discussion -- 10. Practical implications -- References -- What's in an adult story? - Modality effects on the narrative productions of adult Germans -- 1. Introduction -- 2. Background -- 2.1 Adult narrative competence -- 2.2. Oral vs. written narrative competence -- 3. Method -- 3.1. Data collection and participants -- 3.2. Materials and elicitation procedure -- 3.3. Transcription and coding for analysis -- 3.3.1. Analysis of lexical diversity -- 3.3.2. Analysis of length and syntactic complexity -- 3.3.3. Analysis of Story Grammar and Mental State Terms -- 3.3.4. Analysis of character reference management -- 4. Results -- 4.1. Lexical diversity -- 4.2. Story length and syntactic complexity -- 4.3. Story Grammar and Mental State Terms -- 4.4 Reference management - Argument shifting -- 4.5 Reference management - Referential density of characters 1 and 2 -- 4.6. Summary of results -- 5. Discussion -- 6. Conclusion -- References -- Children's narratives in Papua New Guinea: A case study of Qaqet.
    Anmerkung: Description based on publisher supplied metadata and other sources
    Weitere Ausg.: 9783631660072
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe 9783631660072
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz