Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    UID:
    (DE-627)1807534839
    Content: Das digitale Zeitalter bringt für die Markenführung neue Herausforderungen mit sich. Zum einen wollen die Kunden immer stärker an der Markenführung selbst mitwirken und äußern sich entsprechend in den sozialen Medien. Zum anderen stehen den Unternehmen viele weitere Gestaltungsfelder für die Markenführung zur Verfügung, die im Hinblick auf ihre Eignung für die eigene Marke zu prüfen sind. In diesem Spannungsfeld ist die digitale Markenführung auszugestalten. In diesem Beitrag geht es primär darum, das Augenmerk auf die Aspekte der Markenführung zu lenken, die in klassischen Werken zur Markenführung bisher deutlich vernachlässigt werden. Diese Aspekte sollen damit als Denkanstoß dienen, um die bestehenden Konzepte zur Markenführung an die Anforderungen des digitalen Zeitalters anzupassen, um zu der Notwendigkeit einer holistischen Markenführung zu entsprechen.
    Content: The digital age brings new challenges to brand management. On the one hand, customers want to become increasingly involved in brand management and express themselves accordingly in social media. On the other hand, companies have many other areas for brand management at their disposal, which must be examined with regard to their suitability for their own brand. In this field of tension, digital brand management has to be designed. The main purpose of this article is to focus attention on the aspects of brand management that have so far been neglected in classic branding works. These aspects are intended to serve as a food for thought to adapt existing branding concepts to the needs of the digital age to achieve the idea of a holistic branding.
    In: Digitale Transformation des Marketing, [Berlin] : Arbeitsgemeinschaft für Marketing (AfM), 2018, (2018), Seite 1-18
    In: year:2018
    In: pages:1-18
    Language: German
    Keywords: Aufsatz im Buch
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. Further information can be found on the KOBV privacy pages