Inhalt:
When analysing the impact of blogs on sales, previous research focused solely on qualitative factors (e.g. trust and credibility). This article, however, answers the question if one can also identify quantitative factors such as the number of followers on social media and similar. For this reason, a multiple regression analysis was conducted analysing eight quantitative factors of 56 product review blogs. This analysis shows that only two of eight quantitative factors have a statistically significant impact on the number of sales of an article reviewed by a blog. Therefore, the authors conclude that the intuitive reflex to always prefer influencers with a high number of followers is misleading and the established practice of using followers as a kind of currency becomes highly questionable.
Inhalt:
Bei der Analyse des Einflusses von Blogs auf Abverkäufe beschränkten sich vorherige Untersuchungen hauptsächlich auf qualitative Faktoren, wie z.B. Vertrauen und Glaubhaftigkeit. Dieser Artikel beschäftigt sich mit der Frage, ob auch quantitative Faktoren, wie z.B. die Anzahl an Followern in den sozialen Medien, ebenfalls einen Einfluss besitzen. Zu diesem Zweck wurde eine multiple Regressionsanalyse durchgeführt, welche acht quantitative Faktoren von 56 Produkttestblogs auswertete. Es zeigt sich, dass die Intuition, Influencer mit vielen Followern Influencern mit wenigen Followern vorzuziehen, falsch ist und deshalb die etablierte Praxis die Anzahl von Followern als eine Art Währung zu benutzen hochgradig fragwürdig wird.
Anmerkung:
Zusammenfassung in deutscher Sprache
In:
Digitale Transformation des Marketing, [Berlin] : Arbeitsgemeinschaft für Marketing (AfM), 2018, (2018), Seite 56-69
In:
year:2018
In:
pages:56-69
Sprache:
Englisch
Schlagwort(e):
Aufsatz im Buch