Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Cambridge, Mass. [u.a.] :Harvard University Press,
    UID:
    almafu_9958351928902883
    Umfang: 1 online resource (240 pages) : , illustrations.
    Ausgabe: Electronic reproduction. Cambridge, Mass. [u.a.] : Harvard University Press, 2007. Mode of access: World Wide Web.
    Ausgabe: System requirements: Web browser.
    Ausgabe: Access may be restricted to users at subscribing institutions.
    ISBN: 9780674044838
    Inhalt: Ever get the feeling that life's a game with changing rules and no clear sides? Welcome to gamespace, the world in which we live. Where others argue obsessively over violence in games, Wark contends that digital computer games are our society's emergent cultural form, a utopian version of the world as it is. Gamer Theory uncovers the significance of games in the gap between the near-perfection of actual games and the imperfect gamespace of everyday life in the rat race of free-market society.
    Anmerkung: Frontmatter -- , Acknowledgments -- , CONTENTS -- , Agony (on The Cave) -- , Allegory (on The Sims) -- , America (on Civilization III) -- , Analog (on Katamari Damacy) -- , Atopia (on Vice City) -- , Battle (on Rez) -- , Boredom (on State of Emergency) -- , Complex (on Deus Ex) -- , Conclusions (on Sim Earth) -- , Cuts (Endnotes) -- , Directory (Index) , In English.
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz