UID:
almafu_9960070865002883
Umfang:
1 online resource (191 pages)
ISBN:
9783662641590
,
3662641593
Inhalt:
Thomas Heinz Meitinger's book provides a comprehensive guide to acquiring valuable trademarks without the assistance of a lawyer. It covers the entire process from selecting a brand name, determining goods and services, to choosing the trademark form. The book emphasizes the importance of systematization in trademark acquisition and offers strategies to avoid legal pitfalls, like infringing on older rights. It also details procedures for registering a trademark with patent offices and includes legal measures to maintain and protect trademark rights. Aimed at individuals and businesses seeking to secure valuable trademarks, it serves as a practical resource for understanding trademark law and strategy.
Anmerkung:
Vorwort -- Gesetze -- Inhaltsverzeichnis -- Über den Autor -- Abbildungsverzeichnis -- Tabellenverzeichnis -- 1 Einleitung -- 1.1Marke anmelden! -- 1.2Phantasievolle Marken sind starke Marken -- 1.3Bitte nicht! -- 1.4Schritte zu einer wertvollen Marke -- 1.4.1Namensfindung -- 1.4.2Eintragungsfähigkeit -- 1.4.3Verletzen älterer Rechte -- 2 Grundsätzliches zum Markenrecht -- 2.1Was ist eine Marke? -- 2.2Eingetragene Marke -- 2.3Benutzungsmarke -- 2.4Unternehmenskennzeichen -- 2.5Übersicht der Markenformen -- 2.5.1Wortmarke -- 2.5.2Wort-/Bildmarke -- 2.5.3Bildmarke -- 2.5.4Farbmarke -- 2.5.5Hörmarke -- 2.5.63D-Marke -- 2.5.7Positionsmarke -- 2.5.8Kennfadenmarke -- 2.5.9Kollektivmarke -- 2.5.10Sonstige Markenformen
Weitere Ausg.:
Print version: Meitinger, Thomas Heinz Ohne Anwalt Zur Marke Berlin, Heidelberg : Springer Berlin / Heidelberg,c2022 ISBN 9783662641583
Sprache:
Deutsch
URL:
Volltext
(URL des Erstveröffentlichers)
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Volltext
(URL des Erstveröffentlichers)