UID:
almafu_9960128156002883
Format:
1 online resource (140 pages)
ISBN:
9783662642054
Content:
This book provides a comprehensive guide to acquiring valuable design rights without the need for legal representation. It covers the theoretical foundations of design law and practical insights for effectively applying for and enforcing design protection. The book addresses the importance of careful documentation and understanding the nuances of design rights, including the distinction between design protection and other intellectual property rights like trademarks and patents. It is intended for individuals and businesses in industries such as fashion, craftsmanship, and manufacturing who seek to protect their designs from imitation. The author emphasizes the need for a solid theoretical understanding and practical application to realize the benefits of design rights.
Note:
Vorwort -- Gesetze -- Inhaltsverzeichnis -- Über den Autor -- Abkürzungen -- Abbildungsverzeichnis -- Tabellenverzeichnis -- 1 Gegenstand eines Designrechts -- 1.1 Was kann ein Designrecht schützen? -- 1.2 Schutzentstehung durch Registrierung oder Veröffentlichung -- 1.3 Ungeprüftes Schutzrecht -- 1.4 Kein Benutzungszwang -- 1.5 Erzeugnis und Design -- 1.6 Erzeugnisangabe und Warenklassen -- 1.7 Designschutz versus Markenschutz -- 1.8 Designschutz versus Patentrecht -- 2 Schutzvoraussetzzungen -- 2.1 Sichtbarkeit -- 2.2 Vorbekannter Formenschatz -- 2.3 Neuheit -- 2.4 Eigenart -- 2.5 Verhältnis Neuheit zu Eigenart -- 2.6 Komplexe Erzeugnisse -- 2.7 Schutzunfähigkeit -- 2.8 Ersatzteile -- 2.8.1 Must-fit-Teil -- 2.8.2 Must-match-Teil -- 2.9 Neuheitsschonfrist -- 3 Schutzwirkung -- 3.1 Schutzumfang
Additional Edition:
Print version: Meitinger, Thomas Heinz Ohne Anwalt Zum Designrecht Berlin, Heidelberg : Springer Berlin / Heidelberg,c2022 ISBN 9783662642047
Language:
German
URL:
Volltext
(URL des Erstveröffentlichers)
URL:
Volltext
(URL des Erstveröffentlichers)