Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    UID:
    almafu_BV012254891
    Umfang: XXXI, 466 S.
    ISBN: 0-8204-4101-5
    Serie: Counterpoints 89
    Inhalt: "The Postmodern Educator offers research stories of teachers and teacher educators who explore their own artistic and analytic practices in many different settings. Typically, arts-based research is presented only in theoretical and expository terms in the educational literature
    Inhalt: In this book, however, the authors promote the development of arts-based narrative inquiries by using many artistic forms (stories, poems, narratives, visuals) to shape their topics of interest and those of their teacher colleagues. Teacher-researchers are invited, more generally, to reimagine not only their own research inquiries as forms of art but also the field of teacher education and development. Demonstration is the heart of this book. Chapters consist of a series of examples that illustrate arts-based inquiry and teacher development; dissertation supervision and completion; preservice and inservice teacher education; and other, less conventional, schooling contexts (academe, prisons)
    Inhalt: The actual literary and artistic examples provided are varied in form and content."--BOOK JACKET
    Sprache: Deutsch
    Fachgebiete: Pädagogik
    RVK:
    Schlagwort(e): Musische Erziehung ; Lehrerbildung ; Musische Erziehung ; Lehrerpersönlichkeit ; Aufsatzsammlung
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz