Format:
1 Online-Ressource (559 Seiten) :
,
Illustrationen, Diagramme.
ISBN:
978-3-8394-2822-1
Series Statement:
Pädagogik
Note:
School is not a gender-neutral space. Asymmetrical gender relations and stereotypes are multiply (re-)produced in teaching material, teaching, and interactions. A reflected pedagogy is needed to counteract the differentiations cementing gender dualism. Based on Gender Studies and starting with MINT-subjects, language teaching, aesthetic subjects, and »society learning«, this book presents concrete analyses and exemplary implementations for school teaching. In addition, the contributions introduce tested concepts for the integration of gender into teacher training
Additional Edition:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 978-3-8376-2822-7
Language:
German
Subjects:
Comparative Studies. Non-European Languages/Literatures
,
Education
,
Geography
,
Sociology
Keywords:
Geschlechtsunterschied
;
Erziehung
;
Unterrichtsmethode
;
Lehrerbildung
;
Aufsatzsammlung
;
Aufsatzsammlung
;
Aufsatzsammlung
;
Aufsatzsammlung
;
Konferenzschrift
;
Aufsatzsammlung
;
Aufsatzsammlung
;
Konferenzschrift
;
Aufsatzsammlung
DOI:
10.1515/9783839428221
URL:
Volltext
(URL des Erstveröffentlichers)
URL:
Volltext
(URL des Erstveröffentlichers)
URL:
Volltext
(URL des Erstveröffentlichers)
URL:
https://doi.org/10.1515/9783839428221
URL:
https://doi.org/10.1515/9783839428221
Author information:
Bartsch, Annette
Author information:
Wedl, Juliette