Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Paris :OECD Publishing,
    UID:
    almahu_9948178607802882
    Umfang: 224 p. ; , 16 x 23cm.
    ISBN: 9789264023642
    Serie: Schooling for Tomorrow,
    Inhalt: This volume of the Schooling for Tomorrow series goes beyond the OECD’s own set of educational futures already published. It discusses how to develop scenarios and use them to address the challenges confronting policy and practice. Its chapters give both authoritative scholarly overviews and very practical lessons to be applied, including from Jay Ogilvy, a prominent exponent of scenario thinking for the business world, and school change expert Michael Fullan. This book is relevant for the many – policy makers, school leaders and teachers – concerned with the long-term future of education.
    Anmerkung: Futures Studies, Scenarios, and the “Possibility-space” Approach -- Futures Thinking Methodologies and Options for Education -- The Netherlands -- England -- Scenarios, International Comparisons, and Key Variables for Educational Scenario Analysis -- New Zealand -- Scenario Development -- Ontario French-speaking System -- Ontario English-speaking System -- Executive Summary -- Reflections on the Practice and Potential of Futures Thinking -- Education in the Information Age -- System Thinking, System Thinkers and Sustainability.
    Weitere Ausg.: Gondolkodás az oktatásról – Forgatókönyvek
    Weitere Ausg.: Repenser l'enseignement : Des scénarios pour agir
    Sprache: Englisch
    Fachgebiete: Pädagogik
    RVK:
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz