Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    New York :Routledge, Taylor & Francis Group,
    UID:
    almahu_9949383693902882
    Umfang: 1 online resource (ix, 148 pages)
    ISBN: 9781351333412 , 1351333410 , 9780203702437 , 0203702433 , 9781351333429 , 1351333429 , 9781351333405 , 1351333402
    Serie: Routledge research in educational equity and diversity
    Inhalt: "This book employs a narrative approach to recount and interpret the story of an innovative teaching and learning project about whiteness. By offering a first-hand description of a nationally-recognized, high school-based Youth Participatory Action Research project--The Whiteness Project--this book draws out the conflicts and complexities at the core of white students' racial identities. Critical of the essentializing frameworks traditionally given to address white privilege, this volume advances a distinctive and theoretically robust account of 'second-wave critical whiteness pedagogy'."--Provided by publisher
    Anmerkung: Chapter Introduction: Growing Up White -- chapter 1 Whiteness and Teaching and Learning About Whiteness -- chapter 2 The Fall--Youth Participatory Action Research (YPAR) -- chapter 3 The Winter--Playbuilding -- chapter 4 The Spring--Producing the Play -- chapter 5 Aftermath--Toward a Second Wave of Critical Whiteness Pedagogy.
    Weitere Ausg.: Print version: ISBN 1138571946
    Weitere Ausg.: ISBN 9781138571945
    Sprache: Englisch
    Schlagwort(e): Electronic books.
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz