Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Buch
    Buch
    London [u.a.] :Routledge,
    UID:
    almahu_BV041440012
    Umfang: VIII, 260 S. : , Ill., graph. Darst.
    Ausgabe: 1. publ.
    ISBN: 978-0-415-71507-2 , 978-0-415-71508-9
    Inhalt: From the diverse proto-theatres of the mid-1800s, though the revues of the '20s, the 'true musicals' of the '40s, the politicisation of the '60s and the 'mega-musicals' of the '80s, every era in American musical theatre reflected a unique set of socio-cultural factors. Nathan Hurwitz uses these factors to explain the output of each decade in turn, showing how the most popular productions spoke directly to the audiences of the time. He explores the function of musical theatre as commerce, tying each big success to the social and economic realities in which it flourished. This study spans from the earliest spectacles and minstrel shows to contemporary musicals such as Avenue Q and Spiderman. It traces the trends of this most commercial of art forms from the perspective of its audiences, explaining how staying in touch with writers and producers strove to stay in touch with these changing moods. Each chapter deals with a specific decade, introducing the main players, the key productions and the major developments in musical theatre during that period.
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Online-Ausgabe ISBN 978-1-315-85022-1
    Sprache: Englisch
    Fachgebiete: Musikwissenschaft
    RVK:
    Schlagwort(e): Musical
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz