Umfang:
1 Online-Rsesource (xiv, 234 Seiten) :
,
Illustrationen, Diagramme, Karten.
ISBN:
978-0-511-84420-1
Inhalt:
Bilingualism has given rise to significant changes in Spanish-speaking countries. In the US, the increasing importance of Spanish has engendered an English-only movement; in Peru, contact between Spanish and Quechua has brought about language change; and in Iberia, speakers of Basque, Galician and Catalan have made their languages a compulsory part of school curricula and local government. This book provides an introduction to bilingualism in the Spanish-speaking world, looking at topics such as language contact, bilingual societies, bilingualism in schools, code-switching, language transfer, the emergence of new varieties of Spanish, and language choice - and how all of these phenomena affect the linguistic and cognitive development of the speaker. Using examples and case studies drawn primarily from Spanish/English bilinguals in the US, Spanish/Quechua bilinguals in Peru and Spanish/Basque bilinguals in Spain, it provides diverse perspectives on the experience of being bilingual in distinct cultural, political and socioeconomic contexts
Anmerkung:
1. What does it mean to be bilingual? -- 2. Bilingual brains, bilingual minds -- 3. Bilingual development and bilingual outcomes
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 978-0-521-11553-7
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druckausgabe ISBN 978-0-521-11553-7
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druckausgabe ISBN 978-0-521-13297-8
Sprache:
Englisch
Fachgebiete:
Romanistik
Schlagwort(e):
Spanisch
;
Sprachkontakt
;
Zweisprachigkeit
;
Zweisprachigkeit
DOI:
10.1017/CBO9780511844201
URL:
Volltext
(URL des Erstveröffentlichers)
URL:
Volltext
(lizenzpflichtig)
Mehr zum Autor:
Blume, María