Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Cambridge ; New York ; Melbourne ; Madrid ; Cape Town ; Singapore ; Sao Paulo ; Delhi ; Dubai ; Tokyo ; Mexico City :Cambridge University Press,
    UID:
    almahu_BV043923167
    Umfang: 1 Online-Ressource (vii, 275 Seiten).
    ISBN: 978-0-511-84474-4
    Inhalt: Cognitive load theory (CLT) is one of the most important theories in educational psychology, a highly effective guide for the design of multimedia and other learning materials. This edited volume brings together the most prolific researchers from around the world who study various aspects of cognitive load to discuss its current theoretical as well as practical issues. The book is divided into three parts. The first part describes the theoretical foundations and assumptions of CLT, the second discusses the empirical findings about the application of CLT to the design of learning environments, and the third part concludes the book with discussions and suggestions for new directions for future research. It aims to become the standard handbook in CLT for researchers and graduate students in psychology, education, and educational technology
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe, Hardcover ISBN 978-0-521-86023-9
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe, Paperback ISBN 978-0-521-67758-5
    Sprache: Englisch
    Fachgebiete: Psychologie
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    Schlagwort(e): Kognitive Psychologie ; Pädagogische Psychologie ; Informationsverarbeitung ; Lehr-Lern-Forschung ; Aufsatzsammlung
    URL: Volltext  (URL des Erstveröffentlichers)
    URL: Volltext  (lizenzpflichtig)
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz