Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Buch
    Buch
    Cambridge :Cambridge University Press,
    UID:
    almahu_BV047433576
    Umfang: xiii, 308 Seiten.
    ISBN: 978-1-108-48275-2
    Serie: Cambridge studies in international and comparative law 152
    Inhalt: Marketing Global Justice is a critical study of efforts to 'sell' global justice. The book offers a new reading of the rise of international criminal law as the dominant institutional expression of global justice, linking it to the rise of branding. The political economy analysis employed highlights that a global elite benefit from marketised global justice whilst those who tend to be the 'faces' of global injustice - particularly victims of conflict - are instrumentalised and ultimately commodified. The book is an invitation to critically consider the predominance of market values in global justice, suggesting an 'occupying' of global justice as an avenue for drawing out social values
    Anmerkung: Introduction -- Ad-vocacy : what is marketing in global justice? -- A brand new justice : how global justice became marketable in the 1990s -- 'A picture worth more than a thousand words' : the value of global justice -- Working it : the brand of the ideal victim -- Kony 2012 : making an accused *famous* -- Special effects : the international criminal court in the global market -- Branding the global (in)justice place -- 'Occupying' global justice -- Conclusion Title from publisher's bibliographic system (viewed on 26 Mar 2021)
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Online-Ausgabe ISBN 978-1-108-69765-1
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz