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    UID:
    b3kat_BV042354431
    Format: 1 Online-Ressource (X, 287 S.) , Ill.
    ISBN: 9783110927016 , 9783111862521
    Series Statement: Medien in Forschung + Unterricht. Serie A Band 49
    Note: Main description: Commercials are an integral part of television 'text' and can no longer be appropriately described as 'external' to it. Instead they need to be regarded in their interrelation with the text varieties encountered on the various TV channels, both public and private. The discourse-analytic classification of commercials and the place they have in the flow of TV programs demonstrates the (more or less) free interpermeability of the ongoing TV text. Certain phenomena describable as 'textual mimicry' cement this conclusion. An analysis of viewer mail shows clearly how commercials become part of the image of a particular channel. Swiss Television has commercials dubbed and adapted for the various language regions. These are not only modified in cultural terms but also adapted to the respective channel and its specific 'culture' , Main description: Werbespots sind in den Fernsehtext integriert und nicht länger als "außerhalb" zu beschreiben, sondern in ihrer Verflechtung mit Textsorten der öffentlich-rechtlichen und privaten Sender. Neben der diskursanalytischen Einordnung der Spots und ihrer Verortung im flow des Fernsehens zeigen Phänomene von textueller Mimikry die Durchlässigkeit des Fernsehtextes. Eine Analyse von Zuschauerpost macht deutlich, wie TV-Spots Teil des Sender-Images werden. Das Schweizer Fernsehen läßt Spots für die Sprachregionen synchronisieren und adaptieren. Sie sind dort aber nicht nur kulturell variiert, sondern an den Sender, die Sender"kultur" angepaßt , Zugl.: Zürich, Univ., Diss., 1997
    Additional Edition: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 978-3-484-34049-7
    Additional Edition: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 3-484-34049-5
    Language: German
    Subjects: Economics , German Studies , General works
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    Keywords: Fernsehen ; Werbespot ; Werbespot ; Fernsehsendung ; Verflechtung ; Schweiz ; Fernsehen ; Werbespot ; Textualität ; Hochschulschrift
    Author information: Wyss, Eva Lia 1961-
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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