Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    UID:
    almafu_9958356217402883
    Format: 1 online resource(316p.) : , illustrations.
    Edition: Electronic reproduction. Bielefeld : transcript Verlag, 2011. Mode of access: World Wide Web.
    Edition: System requirements: Web browser.
    Edition: Access may be restricted to users at subscribing institutions.
    ISBN: 9783839418369
    Series Statement: Kultur- und Medientheorie
    Content: Generation Golf, Generation Praktikum, 89er-Generation, Generation Ally, Generation Doof - überall ist die Rede von Generationen. Doch was steckt hinter diesen »Zeitmarken«? Björn Bohnenkamp zeigt, dass Generationen kein natürlicher Bestandteil unserer Gesellschaft sind, sondern immer wieder medial hervorgebracht werden. Anhand von aktuellen Beispielen aus Büchern, Zeitschriften und der Netzkultur zeichnet er nach, wie Generationen in Medien entstehen und durch Kommunikation populär 'gemacht' werden.
    Note: Frontmatter -- , Inhalt -- , Vorwort -- , 1. Playing the Generation Card -- , 2. Generation Studies -- , 3. Generationelle Ordnungen -- , 4. Generationelle Beziehungen -- , 5. Generationelle Gattungen -- , 6. Generation Building -- , 7. GenerationenÖkonomik -- , 8. KrisenGenerationen – GenerationenKrise -- , Literatur -- , Backmatter. , In German.
    Language: German
    Keywords: Hochschulschrift
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. Further information can be found on the KOBV privacy pages