Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    UID:
    b3kat_BV045063930
    Format: 1 Online-Ressource
    ISBN: 9783839435618
    Series Statement: Schriften zum Kultur- und Museumsmanagement
    Content: Deutschland ist geprägt durch eine der vielfältigsten Kulturlandschaften Europas. Dennoch erreichen öffentlich geförderte Kulturangebote oft nur einen kleinen, meist hochgebildeten und finanziell gut situierten Teil der Gesellschaft. Wie können Kulturinstitutionen zu Orten der Begegnung von Menschen unterschiedlicher Herkunft, Milieus, Generationen, kultureller und ästhetischer Präferenzen gemacht werden?Dieser Band liefert einen Überblick der empirischen Erkenntnisse zur Kulturnutzung und zu kulturellen Interessen unterschiedlicher Bevölkerungsgruppen sowie Ergebnisse zu den Wirkungen und Grenzen von Audience Development, zu neuen Kulturvermittlungsansätzen sowie zu Strategien der kulturellen Neuausrichtung einer Stadt oder Region durch kulturelles Community Building und beteiligungsorientierte Kulturentwicklungsplanung.Mit Beiträgen von Vera Allmanritter, Esther Bishop/Lea Fink/Albert Schmitt, Özlem Canyürek, Christoph Deeg, Stefan Fischer-Fels, Bill Flood/Eleonora Redaelli, Patrick S. Föhl/Gernot Wolfram, Max Fuchs, Alexander Henschel, Barbara Hornberger, Susanne Keuchel, Ulrich Khuon/Birgit Lengers, Lutz Liffers, Birgit Mandel, Angela Meyenburg/Miriam Kremer, Thomas Renz, Jens Schmidt und Anne Torreggiani sowie einem Interview mit Wolfgang Zacharias
    Content: Germany boasts one of the most diverse cultural landscapes in Europe. Nevertheless, publicly-supported cultural programmes often only reach a small, usually highly-educated and well-off section of society. How can cultural institutions situate themselves to interact with people from different backgrounds, milieus, generations and cultural and aesthetic preferences? The findings regarding cultural usage presented in this volume demonstrate the current barriers to this. Alongside concepts of cultural education (audience development, outreach, participative projects and change-management processes), this book presents cultural and political strategies for the participative restructuring of the cultural life of a city or region (i.e. community building and cultural development planning designed at increasing participation). Contributions by Vera Allmanritter, Esther Bishop/Lea Fink/Albert Schmitt, Özlem Canyürek, Christoph Deeg, Stefan Fischer-Fels, Bill Flood/Eleonora Redaelli, Patrick S. Föhl/Gernot Wolfram, Max Fuchs, Alexander Henschel, Barbara Hornberger, Susanne Keuchel, Ulrich Khuon/Birgit Lengers, Lutz Liffers, Birgit Mandel, Angela Meyenburg/Miriam Kremer, Thomas Renz, Jens Schmidt und Anne Torreggiani as well as an interview with Wolfgang Zacharias
    Additional Edition: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 978-3-8376-3561-4
    Language: German
    Subjects: Political Science , Ethnology , General works , Sociology
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    Keywords: Deutschland ; Kulturelle Einrichtung ; Benutzerforschung ; Publikum ; Vielfalt ; Bildungsangebot ; Teilhabe ; Kulturpolitik ; Kulturmanagement ; Kulturvermittlung ; Aufsatzsammlung
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. Further information can be found on the KOBV privacy pages