Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    UID:
    b3kat_BV047411731
    Format: 1 Online-Ressource (222 Seiten) , 3.197 MB
    Edition: 1st ed
    ISBN: 9783763956449
    Series Statement: Erwachsenenbildung und lebensbegleitendes Lernen - Forschung & Praxis
    Content: The dissertation offers an analysis of postgraduate academic training in Germany from a sociological and pedagogical perspective. The work is based on the theory that the postgraduate academic training suffers from a lack of professionalisation - at an organisational as well as at a personal level. On the basis of a grounded theory study the author develops a complex picture of work in postgraduate academic training. The outcome is an empirically based and grounded theory model of action in the social world of postgraduate academic training. The focus lies on the action strategies and self image of those involved in combination with the particular structural conditions. Die Dissertation bietet eine Analyse der Hochschulweiterbildung in Deutschland aus soziologischer und pädagogischer Sicht. Die Arbeit basiert auf der These, dass die Hochschulweiterbildung an einem Professionalisierungsdefizit leidet - auf organisationaler wie auch auf personaler Ebene. Auf Grundlage einer Grounded-Theory-Studie entwickelt die Autorin ein komplexes Bild der Arbeit in der Hochschulweiterbildung. Das Ergebnis ist ein empirisch fundiertes und gegenstandsbezogenes Modell des Handelns in der sozialen Welt Hochschulweiterbildung. Der Fokus liegt auf Handlungsstrategien und Selbstverortungen der Beteiligten in Verbindung mit den jeweiligen strukturellen Bedingungen
    Language: German
    URL: Volltext  (URL des Erstveröffentlichers)
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. Further information can be found on the KOBV privacy pages