Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    UID:
    b3kat_BV047413143
    Format: 1 Online-Ressource (257 Seiten)
    ISBN: 9783847416166 , 3847416162
    Series Statement: Mehrsprachigkeit und Bildung Band 5
    Uniform Title: Sprache(n) und (Subjekt-)Bildung - Selbst-Positionierungen mehrsprachiger Jugendlicher im Bildungskontext
    Content: More than any other institution, school has an influence on the subjectivation of children and young people. Language functions here as a category of difference, through which groups are formed, recognitions and affiliations are negotiated, and subject positions are offered as identity templates. Using Interpretative Analysis of Subjectivation, the author examines what knowledge is conveyed in the educational discourse about language(s) and speakers and how students deal with this knowledge. Wie kaum eine andere Institution hat die Schule Einfluss auf die Subjektivierung von Kindern und Jugendlichen. Sprache fungiert dabei als Differenzkategorie, durch die Gruppen gebildet, Anerkennungen und Zugehörigkeiten verhandelt sowie Subjektpositionen als Identitätsschablonen angeboten werden. Anhand der Interpretativen Subjektivierungsanalyse untersucht die Autorin, welches Wissen im Bildungsdiskurs über Sprache(n) und Sprecher*innen vermittelt wird und wie sich Schüler*innen mit diesem Wissen auseinandersetzen
    Note: Dissertation Ludwig-Maximilians-Universität München 2019
    Language: German
    Keywords: Deutsch ; Fremdsprache ; Jugend ; Mehrsprachigkeit ; Subjekt ; Sprache ; Subjekt ; Hochschulschrift
    URL: Volltext  (URL des Erstveröffentlichers)
    Author information: Bjegač, Vesna
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. Further information can be found on the KOBV privacy pages