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    Online Resource
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    Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH
    UID:
    b3kat_BV048224583
    Format: 1 Online-Ressource (686 Seiten)
    ISBN: 9783658296537
    Note: Description based on publisher supplied metadata and other sources , Intro -- Geleitwort -- Preface -- Vorwort des Herausgebers -- Inhaltsverzeichnis -- Teil I: Chinas Social Credit Rating -- 1: Reflections on China's Credit Reporting Practice -- 1.1 Analysis of China's Current Three Credit Reporting Systems -- 1.1.1 China Has Formed Three Major Credit Reporting Patterns -- 1.1.2 Features of the Three Major Credit Reporting Systems in China -- 1.2 Analysis of the Logic for the Formation of the Three Major Credit Reporting Systems in China -- 1.2.1 The Three Major Credit Reporting Systems Are Rooted in the Three Major Resource Allocation Systems in China -- 1.2.2 The Degree of Government Participation in the Allocation of Social Resources is High -- 1.2.3 The Promotion of China's Social Credit System to Establish New Rules -- 1.3 Analysis of the Development Trends of China's Three Major Credit Reporting Systems -- 1.3.1 Promoting the Allocation of Resources According to Credit Capital -- 1.3.2 Developing in Mutual Integration -- 1.3.3 Playing a Role in Solving Social Trust Issues -- References -- 2: Zur historischen Entwicklung des Kreditbegriffs -- 2.1 Arbeitsteilung und Zusammenarbeit der Urmenschen: die Entstehungsphase des Kreditbegriffs -- 2.2 Entwicklung des Kreditkonzepts in der naturökonomischen Zeit -- 2.3 Kreditbegriff während der Entwicklung der Marktwirtschaft -- 2.4 Unterscheidung zweier Konzepte im Zusammenhang mit Krediten -- 2.4.1 Ruf -- 2.4.2 Vertrauen 信任 -- 2.5 Schlussfolgerung -- Literatur -- 3: Normalisierung koordinierter Sanktion von Unehrlichkeit -- 3.1 Definition und Klassifizierung der koordinierten Sanktion von Unehrlichkeit -- 3.1.1 Definition -- 3.1.2 Koordinierte Sanktion von Unehrlichkeit ist der Kernmechanismus und das wesentliche Merkmale des Sozialkreditsystems -- 3.1.2.1 Kernmechanismus des Sozialkreditsystems , 3.1.2.2 Ein wesentliches Merkmal des Sozialkreditsystems -- 3.1.3 Arten der gemeinsamen Disziplinarstrafe -- 3.1.3.1 Marktbezogener Mechanismus der gemeinsamen Bestrafung -- 3.1.3.2 Branchenbezogener Mechanismus der gemeinsamen Bestrafung -- 3.1.3.3 Sozialbezogener Mechanismus der gemeinsamen Bestrafung -- 3.1.3.4 Administrativer gemeinsamer Strafmechanismus -- 3.1.3.5 Juristischer Mechanismus für koordinierte Sanktion -- 3.2 Lernen von den wichtigsten Methoden und Erfahrungen der gemeinsamen Bestrafung von Unehrlichkeit im In- und Ausland -- 3.2.1 Hauptpraktiken und Ergebnisse der gemeinsamen Bestrafung von Unehrlichkeit in China -- 3.2.1.1 Verkündung und Entwicklung der gemeinsamen Bestrafung von Unehrlichkeit -- 3.2.1.2 Wichtigste Methoden der koordinierten Sanktionen -- 3.2.1.3 Ergebnisse koordinierter Disziplinarmaßnahmen gegen Unehrlichkeit -- 3.2.2 Hauptprobleme der koordinierten Bestrafung und die Ursachen dafür -- 3.2.2.1 Hauptprobleme bei der koordinierten Bestrafung von Unehrlichkeit -- 3.2.2.2 Problemursachenanalyse -- 3.2.3 Lehren aus internationalen Erfahrungen zur koordinierten Bestrafung von Unehrlichkeit -- 3.2.3.1 Wichtigste Maßnahmen der Bestrafung bezüglich Kredite im Ausland -- 3.2.3.2 Vergleich chinesischer und ausländischer koordinierter Bestrafungsmaßnahmen und Erfahrungen daraus -- 3.3 Schlussfolgerungen und Vorschläge -- 3.3.1 artielle koordinierte Bestrafung ist bereits eine Verwaltungsstrafe -- 3.3.2 Beschleunigung der Gesetzgebung über die koordinierte Bestrafung bezüglich öffentlicher Kredite -- 3.3.3 Vorschlag der Einführung eines Verzeichnisses für koordinierte Bestrafung -- 3.3.4 Beschleunigung der Einrichtung eines koordinierten Bestrafungsmechanismus auf dem Markt -- Literatur -- 4: Bewertung der Integrität und Zustand des chinesischen städtischen Kreditsystems mit CEI-Index -- 4.1 Einleitung , 4.2 Definition -- 4.3 Funktionen -- 4.4 Objektstädte -- 4.5 Das Indikatorsystem -- 4.6 Angewandte mathematische Methode -- 4.7 Datenquellen -- 4.8 Bewertungsergebnisse für 2019 -- 4.9 Leistung der Pilotstädte -- 4.10 Analyse kreditwirtschaftlicher Phänomene -- 4.11 Fazit -- Literatur -- Teil II: Social Credit Rating Governance -- 5: A Study on the Typological Regulation of the Dishonesty Punishment -- 5.1 The Reason and Premise of the Typological Regulation of Dishonesty Punishment -- 5.2 The Legal Logic of the Typological Regulation of Dishonesty Punishment -- 5.2.1 On the Dishonesty Punishment System in China -- 5.2.2 The Legal Logic of the Typological Regulation of Dishonesty Punishment -- 5.2.2.1 The Analysis of Source and Essence of Dishonesty Punishment Power -- 5.2.2.2 The Analysis of Ways and Legal Consequences of Dishonesty Punishment -- 5.3 The Key Point of Typological Regulation of Dishonesty Punishment - Administrative Punishment -- 5.3.1 Whether All Administrative Punishments Constitute Administrative Penalties -- 5.3.1.1 Management Strengthening Measures and Non-benefit Granting Measures -- 5.3.1.2 Administrative "Blacklist" Measures -- 5.3.1.3 Measures to Restrict Qualification and Rights -- 5.3.2 Whether the Dishonesty Punishment Measures That Constitute Administrative Punishment Violate the Principle of "One Punishment for One Violation" -- 5.3.2.1 From the Perspective of Credit Law, Dishonesty Punishment is Essentially a Kind of Social Evaluation Ex-post -- 5.3.2.2 From the Perspective of Administrative Law, the Principle of "One Punishment for One Violation" Should Be Interpreted in a Restrictive Way -- 5.3.2.3 There Are a Lot of Ex Post Evaluation or Re-evaluation Norms in Other Laws, Which Do Not Violate the Principle of "One Punishment for One Violation" , 5.4 The Legislative Reform of the Typological Regulation of Dishonesty Punishment - On the Rule Design of the Social Credit Law -- 5.4.1 On the Typological Adjustment of the Dishonesty Punishment Mechanism -- 5.4.2 On the Legal Definition of Dishonesty in Administrative Punishment -- 5.4.3 On the Systematization of the Administrative Punishment Mechanism -- 5.4.3.1 Establish Administrative Punishment Mechanisms by Typological Classification -- 5.4.3.2 Implement Key Regulation Measures of the Administrative "Blacklist" -- 5.4.3.3 The Joint Disciplinary Mechanism Shall Not Establish Right-Limited Administrative Punishment Measures Without Legal Authorization -- 5.4.4 On the Legitimacy of Administrative Punishment Measures -- 5.4.4.1 There Should Be a Reasonable Connection Between Administrative Punishment and Illegal Acts -- 5.4.4.2 The Implementation of Administrative Punishment Measures Should Conform to the Principle of Proportionality -- 5.4.5 On the Credit Repair System of the Dishonest Actor -- References -- 6: The Social Credit System and China's Rule of Law -- 6.1 Introduction -- 6.2 Theory -- 6.2.1 Thin Rule of Law -- 6.2.2 Social Management: Systems Engineering for Governance -- 6.3 Methodology -- 6.4 Conceptual and Historical Roots of the SCS -- 6.5 The Central Plan and the State of the Art2 -- 6.5.1 Groundwork -- 6.5.1.1 Data Aggregation -- 6.5.1.2 Data Sharing -- 6.5.2 Penalizing -- 6.5.2.1 Joint Punishment -- 6.5.2.2 Naming and Shaming -- 6.5.3 Rule Making -- 6.5.3.1 Using Credit Information as Bases When Evaluating Credit Subjects -- 6.5.3.2 Formulating Trustworthiness Standards -- 6.6 The Pilots -- 6.6.1 A Public Pilot: Suining's "The Masses Credit" -- 6.6.2 A Commercial Pilot: Sesame Credit -- 6.7 Analysis -- 6.7.1 The SCS in the Law -- 6.7.1.1 Social Credit Norms and the Law , 6.7.1.2 Social Credit Penalties and the Law -- 6.7.1.3 Transparency -- 6.7.2 The Law in the SCS -- 6.7.3 Reconsidering the Concept of Law -- 6.8 Conclusion and Outlook -- References -- 7: Toward A Reputation State: A Comprehensive View of China's Social Credit System Project -- 7.1 Introduction -- 7.2 Reputation for Regulation -- 7.2.1 Conceptualizing Reputation -- 7.2.2 The Conventional Reputation State: Regulating Reputation -- 7.2.3 The Strategic Reputation State: Reputation as Regulation -- 7.2.3.1 The "Searchlight" Strategy -- 7.2.3.2 The "Incorporation" Strategy -- 7.2.3.3 The "Institutionalization" Strategy -- 7.2.4 A Conceptual Framework for the Reputation State -- 7.3 The SCSP Unpacked -- 7.3.1 Building Reputation Infrastructure -- 7.3.1.1 Making a Reputation Market -- 7.3.1.2 Information Infrastructure -- 7.3.1.3 Backbone Data Regulation -- 7.3.2 Equipping the State with Reputation Tools -- 7.3.2.1 Reputation for Everything -- 7.3.2.2 Searchlight with Blacklists -- 7.3.2.3 Incorporating Outside Reputation -- 7.3.2.4 Government Reinforcing Norms -- 7.3.2.5 Institutionalizing Reputation: "Breaking Trust in One Place, Facing Restrictions in all Places" -- 7.3.2.6 Government Internal Control with Reputation -- 7.4 Animating the Reputation State -- 7.4.1 Developmental Interests -- 7.4.2 Authoritarian Interests -- 7.4.3 Bureaucratic Interests -- 7.4.4 Private Business Interests -- 7.5 Structural Implications -- 7.5.1 More Reputation, More Regulation? -- 7.5.2 Enforcement: Perfection or Selection? -- 7.5.3 Intragovernmental Agency Control -- 7.6 Conclusion -- References -- 8: Forschung zum städtischen Personal Credit Scoring im Kontext der Rechtsstaatlichkeit -- 8.1 Funktionsentwicklung des städtischen Personal Credit Scorings , 8.1.1 Vom eindimensionalen Risikomanagement zum multidimensionalen Governanceinstrument
    Additional Edition: Erscheint auch als Druck-Ausgabe Everling, Oliver Social Credit Rating Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH,c2020 ISBN 9783658296520
    Language: German
    Subjects: Economics
    RVK:
    Keywords: China ; Sozialkredittheorie ; Rating ; Leumund ; Multinationales Unternehmen ; Sozialkreditsystem ; Rating
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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