Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    UID:
    edoccha_9961217893102883
    Format: 1 online resource (190 p.)
    ISBN: 3-11-107273-8
    Content: Die Publikation widmet sich den Beziehungen zwischen Restaurierung und Politik in der Kunst der italienischen Renaissance. Die Frage nach der Herkunft als Grundlage politischer, patrimonialer und kultureller Identität bildet den Fokus der Betrachtungen. Anstatt ursprüngliche Formen und Bedeutungen wiederherzustellen, wurde die Vergangenheit entsprechend neuen Identitätsbedürfnissen umgestaltet: Räume wurden umorganisiert und Kunstwerke mit neuen Bedeutungen versehen. Die materielle und ästhetische Realität der Kunstgegenstände erfuhr somit eine Umgestaltung und Neudefinition. Ziel der Beiträge ist es, mögliche physische Veränderungen der Artefakte im Lichte ihrer symbolischen Umkodierung zu analysieren. Mit Beiträgen von Kathleen W. Christian, Caroline S. Hillard, Mateusz Kapustka, Jérémie Koering, Victor Lopes, Florian Métral, Arnold Nesselrath, Neville Rowley, Beat Wyss. Restaurierungspraktiken in der italienischen Renaissancekunst Kritische Hinterfragung des Renaissancebegriffs Umkodierung antiker Werke zu politischen Zwecken
    Content: The aim of this publication is to clarify the relationships between material restoration and politics in Italian Renaissance art. The focus of this research is on the question of origin as a foothold for political, patrimonial, and cultural identity. These claims were enacted within a system which, rather than restoring the initial forms and meanings of existing objects, remodeled the past according to new identity requirements: spaces were reorganized, and works of art invested with new meanings. Their material and aesthetic reality was thus transformed and redefined. The aim is therefore to analyze the potential physical modifications of these artefacts in light of their symbolic recoding. With contributions by Kathleen W. Christian, Caroline S. Hillard, Mateusz Kapustka, Jérémie Koering, Victor Lopes, Florian Métral, Arnold Nesselrath, Neville Rowley, Beat Wyss. Restoration practices in Italian Renaissance art Reassessing the concept of Renaissance Recording of ancient works for political purposes
    Note: Frontmatter -- , CONTENTS / TABLE DES MATIÈRES -- , FOREWORD -- , AVANT-PROPOS -- , ON THE NOTION OF RESTORATION / DE LA NOTION DE RESTAURATION -- , TRANSLATIO AND RESTAURATIO -- , THE REASON OF DISTANCE -- , EX UNO LAPIDE -- , OF SPACES AND PLACES. D’ESPACES ET DE LIEUX -- , RAFFAELE MAFFEI AND THE DISCOVERY OF AN ETRUSCAN TOMB IN 1508 -- , Une poétique de l’archaïque -- , TEMPS MÊLÉS -- , RECENT RESTORATION PRACTICES PRATIQUES RÉCENTES DE LA RESTAURATION -- , TRANSPARENCE OU OPACITÉ -- , LA MISE AU TOMBEAU DE VÉRONÈSE -- , A COLONIAL RENAISSANCE? UNE RENAISSANCE COLONIALE ? -- , NOVA ATLANTIS -- , Acknowledgments / Remerciements -- , CREDITS , Issued also in print. , In English.
    Additional Edition: ISBN 9783111072272
    Language: English
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. Further information can be found on the KOBV privacy pages