Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Cham :Palgrave Macmillan,
    UID:
    edoccha_9961447745502883
    Umfang: 1 online resource (225 pages)
    Ausgabe: 1st ed.
    ISBN: 3-031-52034-3
    Serie: Critical Approaches to Children's Literature Series
    Anmerkung: Intro -- Acknowledgements -- Contents -- Introduction: Worlds of Difference -- Disability in Literature, Film, and Television -- Texts for and About Children and Young Adults -- Discourse and Power -- Discipline and Bio-power -- Dystopia and Dis-topia -- Chapter Outline -- Bibliography -- Chapter 1: Goblin-ology: Eugenics and Hysterisation in George MacDonald's The Princess and the Goblin (1872) -- Victorian Discourses of the Body -- Eugenics and the Goblins -- The Hysterisation of Irene and Grandmother -- Conclusion -- Bibliography -- Chapter 2: "Lonely, tender, passionate heart": Melancholy and Isolation in Dinah Mulock Craik's The Little Lame Prince and His Traveling Cloak (1875) -- Introduction -- Craik's Non-fiction -- Disability Politics, Moral, and Confinement -- Sentimentality, Melancholy, and Eugenics -- Revolution and Double Closure -- Conclusion -- Bibliography -- Chapter 3: Building Beasties: Disability, Imperialism, and Violence in William Golding's Lord of the Flies (1954) -- Introduction -- Lord of the Flies -- Civilisation -- Imperialism and Religious Discourse -- Death and Sacrifice -- Conclusion -- Bibliography -- Chapter 4: On the Fringes: John Wyndham's The Chrysalids (1955) and Technologies of the Self -- Introduction -- Allegories and Faith-Based Politics -- Measuring Disability -- Policing, Surveillance, and Punishment -- Geography as Propaganda -- History as Propaganda -- Conclusion -- Bibliography -- Chapter 5: 'A perversion of nature? How exciting!': Tim Burton's Edward Scissorhands (1990), the Freak, the Monster, and the Limits of Inclusion -- Genre and Scripts -- The Freak in Edward Scissorhands -- The Limits to Social Inclusion in Edward Scissorhands -- The Monster in Edward Scissorhands -- Conclusion -- Chapter 6: 'Blind. Deaf. Disabled. Wheelchair': Community, History and Resistance in Jane Stemp's Waterbound (1995). , Introduction -- Politics and Surveillance -- Histories -- Resistances -- Closure -- Chapter 7: 'This magic keeps me alive, but it's making me crazy!': Amputation, Madness, and Control in Adventure Time (2009-2018) -- Introduction -- Screening Disability in Adventure Time -- "I Don't Feel Anything": Finn, Trauma, and Prostheticisation -- "I'm Losing Myself": The Ice King and 'Madness' -- Conclusion -- Chapter 8: "Loss is loss is loss": Embodying the Family-as-Trauma in Julianna Baggott's Pure (2012) -- Introduction -- Bodies and Power -- History as Disciplinary and Biopolitical Technique in Pure -- "I Wanted To Be Alive": Trauma, Physical Disability, and Bodily Autonomy in Pure -- "Purity Is a Burden": Resisting and Rejecting Purity -- Family-as-Trauma -- Conclusion -- Conclusion -- Bibliography -- Legislation -- Index.
    Weitere Ausg.: ISBN 3-031-52033-5
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz