Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    New York, NY :Columbia University Press,
    UID:
    edocfu_9958352068602883
    Umfang: 1 online resource : , 50 b&w illustrations
    ISBN: 9780231540964
    Inhalt: The conceptual artist Liam Gillick writes a holistic genealogy of contemporary art, arguing that we need to appreciate its engagement with history, even when it seems apathetic or blind to current events. Rather than focus on dominant works or special cases, Gillick takes a broad view of artistic creation from 1820 to today, underscoring the industry and intelligence of artists as they have responded to incremental developments in science, politics, and technology.
    Anmerkung: Frontmatter -- , Contents -- , Acknowledgments -- , Introduction: Creative Disruption in the Age of Soft Revolutions -- , 1. Contemporary Art Does Not Account for That Which Is Taking Place -- , 2. Projection and Parallelism -- , 3. Art as a Pile: Split and Fragmented Simultaneously -- , 4. 1820: Erasmus and Upheaval -- , 5. ASAP Futures, Not Infinite Future -- , 6. 1948: B. F. Skinner and Counter-Revolution -- , 7. Abstract -- , 8. 1963: Herman Kahn and Projection -- , 9. The Complete Curator -- , 10. Maybe It Would Be Better If We Worked in Groups of Three? -- , 11. The Return of the Border -- , 12. 1974: Volvo and the Mise-en-Scène -- , 13. The Experimental Factory -- , 14. Nostalgia for the Group -- , 15. Why Work? -- , Notes -- , Index , In English.
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz