Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Cambridge, Mass.:Harvard University Press,
    UID:
    edocfu_9958352214802883
    Umfang: 1 online resource(322p.) : , illustrations.
    Ausgabe: Electronic reproduction. : Harvard University Press. Mode of access: World Wide Web.
    Ausgabe: System requirements: Web browser.
    Ausgabe: Access may be restricted to users at subscribing institutions.
    ISBN: 9780674726291
    Inhalt: While Robinson and Harris do not wish to discourage parents’ interest, they believe that the time has come to seriously reconsider whether greater parental involvement can make much of a dent in the basic problems facing their children’s education today. This provocative study challenges some of our most cherished beliefs about the role of family in educational success.
    Anmerkung: Frontmatter -- , Contents -- , 1 The Role of Parental Involvement in Children’s Schooling -- , 2 Parental Involvement and Social Class -- , 3 Implications of Parental Involvement at Home by Social Class -- , 4 Implications of Parental Involvement at School by Social Class -- , 5 Academic Orientation among Parents at Home by Race -- , 6 Effectiveness of Parental Involvement at Home by Race -- , 7 Parental Involvement at School by Race -- , 8 Implications of Parental Involvement at School by Race -- , 9 Parenting and Poor Achievement -- , 10 Setting the Stage for Academic Success -- , 11 Conclusion -- , Appendixes -- , Notes -- , References -- , Acknowledgments -- , Index , In English.
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz