Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Blue Ridge Summit, PA :Multilingual Matters,
    UID:
    almafu_9958998791102883
    Umfang: 1 online resource
    ISBN: 9781853595998
    Serie: Bilingual Education & Bilingualism
    Inhalt: This longitudinal, ethnographic case study examines the language socialization experiences of Hari, a Punjabi-speaking English language learner integrated in a mainstream kindergarten classroom in an urban area of British Columbia, Canada. The study uses sociocultural and critical/poststructural theoretical perspectives to explore the intimate connection between learning, identity and social membership in Hari's learning path. The book highlights the political and affective dynamics of classroom relationships and their unconscious as well as conscious dimensions and should be of interest to all researchers, students, and educators involved with minority language children in educational contexts.
    Anmerkung: Frontmatter -- , Contents -- , Acknowledgments -- , Chapter 1. Introduction -- , Chapter 2. Theory and Literature -- , Chapter 3. Methodology -- , Chapter 4. Hari: His School, Teacher and Classroom and Language at Home and at School -- , Chapter 5. Hari and his Classmates -- , Chapter 6. Hari and Casey, a Newcomer -- , Chapter 7. Hari and his Teacher -- , Chapter 8. Conclusions -- , References -- , Appendix: Transcription Conventions -- , Index , In English.
    Sprache: Englisch
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz