Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Berlin ; : Mouton de Gruyter,
    UID:
    edocfu_9959231061102883
    Umfang: 1 online resource (476 p.)
    Ausgabe: 1st ed.
    ISBN: 1-282-67297-5 , 9786612672972
    Serie: Trends in applied linguistics ; 2
    Inhalt: With English-medium higher education burgeoning in Europe and elsewhere outside the English-speaking world, this book is the first to offer an ethnographically-embedded analysis of such classroom discourse by taking cognizance of English functioning as a lingua franca (ELF) in international student groups. By virtue of investigating one such educational programme in its entirety, the study also enlarges the present knowledge on ELF discourse as it offers novel insights into the interactional dynamics that shape and develop an educational community of practice.
    Anmerkung: Description based upon print version of record. , Front matter -- , Table of contents -- , List of abbreviations -- , Chapter 1. Introduction -- , Chapter 2. Conceptual considerations -- , Chapter 3. Research methodology and study design -- , Chapter 4. An ethnographic account of the study site -- , Chapter 5. Classroom interaction 'under repair' -- , Chapter 6. Directives in aid of classroom organization and educational talk -- , Chapter 7. Interactive explaining as negotiating knowledge -- , Chapter 8. Synthesis -- , Backmatter , Issued also in print. , English
    Weitere Ausg.: ISBN 3-11-020519-X
    Weitere Ausg.: ISBN 3-11-021551-9
    Sprache: Englisch
    Fachgebiete: Anglistik
    RVK:
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz