UID:
almafu_9959242574302883
Umfang:
1 online resource (272 p.)
Ausgabe:
1st ed.
ISBN:
1-280-59702-X
,
9786613626851
,
3-11-027301-2
Serie:
Bibliothek: Monographien zu Forschung und Praxis, Bd. 1
Inhalt:
This book describes the transformation of university and college libraries into teaching libraries which offer space and services for academic learning and promote information literacy in particular. It discusses changes in young people's information behaviour, handling the growing amount of digital information, important skills for searching, selecting, assessing and processing information and media, and learning infrastructures. The book presents a large number of models and practical examples, citing international projects (from the UK and the USA).
Anmerkung:
Description based upon print version of record.
,
Frontmatter --
,
Vorwort --
,
Inhalt --
,
Abkürzungsverzeichnis --
,
1 Die Bibliothek als Ort der Bildung, der Forschung und des Lernens --
,
2 Information, Wissen, Informationskompetenz und die Rolle der wissenschaftlichen Bibliothek --
,
3 Empirische Befunde zum wissenschaftsbezogenen Informationsverhalten --
,
4 Die Hochschulbibliothek als Ort des Lernens und Lehrens --
,
5 Konzepte der Teaching Library in deutschen Hochschulbibliotheken --
,
6 Didaktische Anforderungen an die Teaching Library --
,
7 Die Teaching Library - ein Rahmenmodell --
,
8 Schluss und Ausblick --
,
9 Anhang --
,
Abbildungsverzeichnis --
,
Register
,
Issued also in print.
,
German
Weitere Ausg.:
ISBN 3-11-027295-4
Sprache:
Deutsch
Fachgebiete:
Allgemeines
DOI:
10.1515/9783110273014