Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    UID:
    almafu_9959243955102883
    Format: 1 online resource (356 p.)
    Edition: 1st ed.
    ISBN: 3-11-026454-4
    Series Statement: Media convergence = v. 2
    Content: Media convergence offers new opportunities to create and influence media content. This leads to numerous new forms of transmedia storytelling.They are the subject of this volume which contains contributions from experts of literary and cultural studies, of theatre and media studies, of ethnology and journalism.
    Note: Description based upon print version of record. , Erzahlen im Zeitalter der Medienkonvergenz / Karl Nikolaus Renner -- Andreas Ammers Apocalypse live : Transmediales Erzahlen und intermediale Situation / Michael Bachmann -- Emotionen in Literatur und Film : Transmediale Visualitat als Mittel der Emotionsdarstellung / Sandra Poppe -- A long time ago in a transmedia galaxy far, far away : die Star-Wars-Saga als Worldbuilding / Andreas Rauscher -- Transmediales Storytelling und Transfiktionalitat / Marie-Laure Ryan -- Von der Episode zur Webisode : Serialitat und mediale Differenz / Thomas Klein -- Widerspruchliche Superhelden : Erzahlung und Gesellschaft in Kick-ass und Unbreakable / Clemens Spahr -- Vom mundlichen Erzahlen zum Internetroman : Transmediale Kommunikation und Interaktion von Rezipienten in Tansania / Uta Reuster-Jahn -- Das alternate reality game : narratologische und kulturelle Implikationen einer neuen Kommunikationsform / Nicole Labitzke -- Scambaiting : ein Erzahlgenre zwischen interaktiver Fiktion und Hetzjagd im Internet / Matthias Krings -- Vom Oberlehrer zum Kumpel : das Beziehungsgeflecht journalistischer Texte im Medienvergleich / Friederike Herrmann -- Die offentliche Konstruktion einer nicht fiktionalen Geschichte : eine Fallstudie am Beispiel der Plagiatsaffare Guttenberg / Karl Nikolaus Renner -- Narration und Kognition britischer Geschichte transmedial : Medienkonvergenz im britischen Fernsehen / Klaus Peter Muller. , Issued also in print. , German
    Additional Edition: ISBN 3-11-026453-6
    Additional Edition: ISBN 1-299-72142-7
    Language: German
    Subjects: General works
    RVK:
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. Further information can be found on the KOBV privacy pages